9/08/2007

Svärmor ska ha sitt...

...när hon fyller 75 om ett par veckor. Jag har jobbat med ett tag-album i en evighet nu, men idag tog jag mig i kragen och gjorde det klart. Gillar papperen (Rusty Pickle) MASSOR, men det är klart, passar kanske inte så där jättebra för ett album om barnbarnet. Desto bättre passar Siv Anderssons dikt En Farmor som jag är glad att jag hittade. Jag har sett hennes arbete på vykort och när jag sökte på nätet hittade jag massor av fantastiska vardagsdikter som är väldigt användbara.




Idag tappade J sin första tand. Någonstans. På IKEA, kanske, eller på ica. Gråt och tandagnisslan! Han blev så besviken. Hela köret med tandfén och så var uttänkt, men nu stod han där utan tand. "Det var ju min FÖRSTA" grät han. Ibland känner man sig maktlös. Jag tror nog att tandfén hittar hit trots allt!

2 comments:

Anonymous said...

Jag är helt stum......... tur att jag ska följa med och gratta Brita så jag dels får se hur hon reagerar och dels se albumet i verkligheten. Helt fantastiskt!!!

Förstår att Johathan blev ledsen när tanden bara försvann för det blev jag också, vi hade ju planerat att han skulle ringa så fort han kunde när han tappat tanden för vi hade ju gjort upp planer om tandfén men det fixar jag ju ändå men jag förstår hans besvikelse.

Anonymous said...

Hejsan Ther�se!
Tusen tack f�r att du lagt in mina kort och med en j�ttefin text ocks�.
Jag har hittat bloggen nu och �r helt betagen i alla bilderna, skulle g�rna vilja att du l�ste en del text f�r mig n�r vi tr�ffas i helgen. Jag har letat om jag kan skriva till din blogg n�gon annanstans �n h�r men hittar inte.
M�nga kramar till min underbara dotter!!!!