7/04/2008

RAK anybody? RAK någon?

My favourite film quote is the very useful "I was born on the side of a hill". Do you know which film? I promised the first right answer a small RAK and a card on a forum. Well, it didn't take long since EVERYTHING is googleable...LOL! Well, this is the card that will follow that RAK. I used a great sketch from CPS sketch #71


And now the challenge and a chance to win a RAK:

If you know in which situation Katherine Hepburn is saying this quote in the movie Bringing up Baby, put it in a comment on this post and I'll draw a winner on Sunday. The winner will recieve a RAK!

Har du sett filmen? På svenska heter den Ingen fara på taket. Om inte gör det! Och delta i min lilla utlottning. Alltså - i vilken situation säger Katherine Hepburn "I was born on the side of a hill"??? Fint RAK utlovas med både lite papper och stämplar!

Och snacka om stämplar!!! Idag fick jag JÄTTEFINA stämplar från Inspirationshuset som pris för vinsten på cyber cropen.

Liiiite sugen att gå och scrappa nu då....

9 comments:

Anonymous said...

Googlade och fann det här. When Hepburn broke the heel off her shoe during filming, She said "I was born on the side of a hill" Filmen heter Bringing up Baby.
Hoppas jag fattade rätt på vad jag skulle svara på. Kram

TesaB said...

Gaaahhhhh!!! ALLT går att googla på!! Jag ger upp! Men utlottningen går vidare! LOL!

Anonymous said...

Stämplarna ser ju fina ut, förstår att du är sugen på att använda dem.
Men kortet, så fint, det förstod nog du att jag skulle gilla med alla snirklar.....
Kram

Anonymous said...

En RAK, jojo...klart man vill vara med!! LOL! Fast jag vet inte om jag kan komma med så mycket annat vad Tesa redan har svarat! Och inte är jag ju först heller men jag försöker lägga till lite detaljer! ;) När händelsen inträffar så är Hepburn och Cary Grant ute i skogen. Hon bryter av klacken på ena skon och när hon sedan haltar fram säger hon "I was born on the side of a hill".

Grattis till CC vinsten föresten. Vilka härliga stämplar du vann. Det skulle ju göra vem som helst scrapsugen så jag förstår att det kliar i fingrarna på dig! :)

Trevlig helg!!
Kram, Ullis

Ps. klurar fortfarande på den där bloggutmaningen!

ohradiogirl said...

Very nice take on the sketch.

E said...

Hej!
Jätte jätte snyggt kort!
Och vad kul md nya stämplar!
kolla i min blogg, där finns något till dig :)

Kramizzz Kicken

Irene Tan aka Scrapperlicious said...

What a gorgeous card!! Love it!

debby4000 said...

Fabulous card, gorgeous work

dragonflys said...

gorgeous pattern paper and love the stamping